Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Reedijk – Bunnik

Welkom bij Huisartsenpraktijk Reedijk

Wij zijn open voor nieuwe patiënten uit de Gemeente Bunnik.

 

Praktijk Nieuws

Zoals u wellicht ook via de media heeft kunnen vernemen is de werkdruk en personele krapte in huisartsenpraktijken erg toegenomen. Dit is helaas ook bij ons het geval.  Hierdoor kan het zijn dat u een andere assistente of arts treft dan u gewend bent en de wachttijd aan de telefoon soms lang is.  Wij doen onze uiterste best om u ten alle tijden goede zorg te leveren, en hopen op uw begrip.

Op veel vragen is ook het antwoord te vinden op de website Thuisarts.nl, de link vindt u hieronder.

Patiënten Portaal

Vanuit een beveiligde patiëntenomgeving kunt u uw herhaalrecepten aanvragen, een (medische) vraag (e-consult) aan een medewerker stellen en heeft u inzage in uw medisch dossier. U dient hiervoor een account aan te maken op ons Uw Zorg online Patiënten Portaal. Lees hieronder en ook in de menulijst meer over de Patiëntenomgeving.

 

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.